Lekker warm, lekker wikkelen

Voor mijn allerliefste vriendinnetje heb ik een wikkeldeken / cape gemaakt. Zij was in verwachting van haar 2e kindje een meisje en ik wilde graag iets maken waar ze een langere tijd wat aan heeft.


 

Het idee heb ik van Pinterest Maar heb een andere steek gebruikt.
Het is een V-steek maar wel met een losse tussen de 2 halve stokjes. waardoor je een soort van bloemetje krijgt. Heel toepasselijk voor een meisje!


Ik heb voor de cape 108 losse opgezet, de eerste toer bestaat uit halve stokjes.
De volgende toeren bestaat uit de 'V-steek '.

De cape bestaat allemaal halve stokjes en heb ik met tijdens het haken van de rand samen gehaakt met de deken.

Het randje bestaat weer uit de V-steek met halve stokjes en een losse tussen de halve stokjes.

Voor de wikkeldeken heb ik Stylecraft garen gebruikt. Heerlijke zachte, fijne garen om mee te haken en ze hebben prachtige kleuren!



Reacties